11-05-2014 - Montmelus
10-05-2014 - CANAL DE L'ALT DE COMAPEDROSA
10-05-2014

Remuntem la Vall de la Glère amb cotxe per la pista que puja de le Lienz fins a la cota 1610m, hem de carregar durant 5 minuts els esquís i ens els podem calçar on hi ha el primer revolt de la pista. Deixem la pista que va fent llaçades tirant pel dret, passem pel refugi de la Glère i seguim en direcció sud pels turons del Sarrat de Lagues fent vàries sifonades i passant per la dreta dels llacs det Mail, la Manche, Estelat inferior i Estelat superior. Entrem i remontem la Coume Estrète fins al Coll de Coume Estrète. La neu es dura però es pot pujar sense ganivetes. Des d'aquí primer per una carena i després remuntant i flanquejant una pala que cau sobre la Coume Estrète arribem al llom que ens porta fins al Turon de Néouvielle. La nostra pujada ha estat solitària, en canvi veiem que al veí Néouvielle ja hi comença a arribar força gent. Baixem pel Glacier de Maniportet i de seguida flanquegem sense perdre gaire alçada per sota del Néouvielle per anar cap sota la Breche Chausenque, la neu es comença a transformar però s'ha deixat remenar bé. Posem pells i remuntem fins a 50 metres per sota la Breche Chausenque on per falta de neu ens hem de carregar els esquís a l'esquena. Dalt de la Breche Chausenque ja ens podem calçar els esquís,i pel costat est baixem uns 70 m, de seguida flanquejem per anar a agafar les pales que pugen al Néouvielle. Deixem els esquís uns 50 m per sota el cim on pujem grimpant. Contrasta la solitud de l'ascensió del Turon amb la multitud de gent que trobem al Néouvielle. Desfem un tros de la ruta; baixada per la pala del Néouvielle , remuntada per pujar a la Breche Chausenque, i baixada fins al replà que fa sota la Breche. Aquí per una primera pala una mica dreta baixem en direcció nord-oest passant per l'esquerra del Lac de la Mourele i del Lac de Mounicot. La neu ja es totalment pastetes i després d'unes bones remades arribem al Lac de la Glère passant per sota del refugi. Apurem la baixada esquiant fins quasi arribar al cotxe buscant la neu en la pista i en restes d'allaus.

La Vall de la Glère

Néouvielle, Trois Coseillers i Turon des de Ref. la Glère

Al fons el Turon de Néouvielle

Al cim del Turon amb Trois Conseillers i Néouvielle al darrera.

Néouvielle des de sota la Breche Chausenque

Baixant cap a la Glère amb Nèouvielle al fons

Llac i refugi de la Glère